אם אתם חולמים בלילה על רכיבה מאתגרת ועל כבישים מפותלים וטכניים זו הכתבה בשבילכם. גם אם אתם סתם אוהבים לטייל בארצנו הקטנה ונהנים מנופים וכבישים טובים תמצאו כאן כמה כבישים ומקומות מעניינים ומדהימים.
טיילנו מהצפון לדרום, גמרנו מיכלי דלק על ימין ועל שמאל, השארנו כמויות גומי נכבדות בפניות הרבות והגענו עם ממצאים, רשימת כבישי הרכיבה הטובים בישראל. כבישים מהירים יותר ומהירים פחות, טכניים וקשים לעומת כבישים יותר פתוחים ומהירים, כולם נכנסו לרשימה שממנה בסופו של דבר בחרנו 10 כבישים שלדעתינו הם מספקים את מירב ההנאה והאתגר.
בחלק זה של הכתבה נסקור חמישה כבישים בחלקה הדרומי של הארץ, בחלקו השני של הכתבה נעלה צפונה להרי ירושלים וצפון הארץ, לגליל והגולן.
כביש מעלה עקרבים (כביש 227)

כביש מעלה עקרבים נכנס לרשימה עם לבטים, מצד אחד הוא באמת אחד הכבישים היותר מהנים, מאתגרים והמסוכנים שיש, מצד שני הכביש נטוש ומוזנח ומצב האספלט אינו טוב בלשון המעטה. למרות הכל בחרנו בכל זאת להכניסו לרשימה המכובדת הזאת מכיוון שפשוט לא יכולנו לוותר על הנוף המדהים שנשקף ממנו ומגוון הפניות הענק שבו. לו רק היו סוללים אותו מחדש…
הכביש מתחיל בצומת עין חצבה על כביש 90, עולה כל הדרך במעלה המרהיב וממשיך עד למפגש עם כביש 206 (שבו פונים שמאלה וממשיכים כ-2.5 ק"מ ומגיעים לפניה ימינה לכביש 225, כביש הנפט לכיוון ירוחם). הכביש מתאפיין באספלט באיכות מאוד נמוכה במעלה ואי אפשר לפתח שם מהירות גבוהה, כמו כן הפניות מאוד איטיות וטכניות, לא מעט פניות ראש סיכה ופניות עיוורות וקשות, מעקה בטיחות למעשה לא קיים, במקומו יש חביות ישנות שבקושי מחזיקות מעמד בעצמן. בראש המעלה ניצבת אנדרטת הנצחה לזכר מבצע לוט וצמוד אליה לוח זכרון לזכר 11 הנרצחים בפיגוע באוטובוס אגד במקום ב-1954.
לאחר המעלה מתחיל קטע כביש מישורי ברובו שממשיך עד למפגש עם כביש 206, הקטע בעל אספלט טוב בהרבה מהמעלה עצמו, בעל הרבה מאוד פניות מגוונות אך הראות מאוד מוגבלת בגלל צמחיה בצד הדרך ויחד עם נתיב נסיעה אחד לשני הכיוונים עושה את הכביש למסוכן מאוד לנסיעה מהירה. מה שכן ניתן לציין הוא התנועה הדלילה מאוד בכביש, מה שמקנה מעט יותר בטחון. בכל מקרה לא היינו ממליצים על נסיעה מהירה כאשר אין ראות כמה מאות מטרים קדימה.
כביש הנפט (כביש 225)

כביש 225 מתחיל בהצטלבות עם כביש 206, חוצה את המכתש הגדול לרוחבו ועולה לעיר ירוחם. הכביש מתאפיין באספלט חדש ומעולה, מגוון גדול מאוד של פניות איטיות וטכניות בעיקר וקטע אחד עם רצף של פניות ראש סיכה שמטפסות מעלה במעלה. כל זה מלווה בנוף מדברי מדהים על המכתש הגדול וסביבתו. הכביש טכני מאוד ואיטי יחסית לכן אין צורך במכונית חזקה בשביל להנות בו. בצד השלילה הכביש מתאפיין באפס מקום לטעויות וחייבים לשים לב לרוחבו הצר של הכביש, מומלץ מאוד להצמד לימין כדי לא להיות מופתעים ממכונית שתבוא מהכיוון הנגדי.
טיפ: אפשר לעצור לבקר בחולות הצבעוניים במכתש (נמצאים בתחילת הכביש קרוב לכביש 206).
כביש סדום – ערד (כביש 31)

הכביש היורד מערד אל ים המלח ידוע לכל כאחד הכבישים המהנים והטובים בישראל והוא ללא כל צל של ספק אחד כזה. הכביש מתחיל בכיכר בכניסה לעיר ערד ויורד כל הדרך עד לצומת זוהר. 21 הקילומטרים של הכביש מתאפיינים באספלט איכותי ופניות מכל הסוגים והמינים, רחבות, מהירות, טכניות ועיוורות, אפשר למצוא כאן פשוט הכול. הכביש בעל נתיב אחד לכל כיוון, שוליים רחבים הנותנים הזדמנות מעט "ליישר" את הפניות. אם יורידם את הכביש יש צורך בבלמים חזקים ועמידים, בעליה דרוש מנוע חזק יחסית.
לצד השלילה אפשר לציין קודם כל את הפניות עצמן שגבו לא מעט קורבנות, בעיקר בקרב האופנוענים, יש לא מעט אנדרטות בכביש שממחישות כל הזמן שהכביש יכול להפתיע וכדאי מאוד להיזהר. הכביש מתאפיין בתנועה ערה, הרבה מטיילים ולא מעט אוטובוסים ומשאיות שיכולות לצוץ מפניות עיוורות, בהחלט לא משהו נעים. כמו כן בגלל התנועה הערה הכביש מתאפיין באכיפה מוגברת של משטרת התנועה, זו לרוב אוכפת חציית פס הפרדה רצוף ועקיפות מסוכנות.
כביש ערד-מצדה ( כביש 3199)
הכביש יוצא מחלקה המזרחי של העיר ערד ויורד כל הדרך אל אחד האתרים המפורסמים בארץ, מצדה. הכביש ללא מוצא, כך שברגע שמגיעים למרגלות המצדה, מסתובבים ועושים את הכביש כל הדרך חזרה אל העיר ערד. ממש בתחילתו של הכביש פוגשים בבית הקברות העירוני, כאילו שמישהו שם חשב ושם את בית הקברות להזהרה, ובכביש הזה יש ממה להיזהר.
הכביש מאופיין בהמון פניות עיוורות עם שינויי גובה תכופים, חלק מהכביש ללא מעקה בטיחות והאספלט גם הוא אינו משובח בלשון המעטה, ללא ספק אחד הכבישים היותר מסוכנים מצד אחד, מצד שני גם מהיותר מהנים והמאתגרים. בצד החיובי אפשר לציין את מגוון הפניות הגדול, איטיות, מהירות, עיוורות, ראש סיכה, הכול קיים כאן. הכביש עצמו בעל תנועה דלה מאוד, מה שמאפשר לנהוג עם מעט פחות דאגות מרכב בנתיב הנגדי שעלול להפתיע אתכם.
כביש מצוקי דרגות

קטע כביש קצר יחסית העולה מכביש 90 (צמוד למחסום צה"ל) לכיוון מצוקי דרגות, הכביש באורך של כ-5 קילומטרים בעל אספלט טוב, פניות טכניות, איטיות ומאתגרות עם אפס מקום לטעויות. בסוף המעלה אפשר לעצור במצפה ולהנות מנוף מדהים לים המלח והסביבה. לאחר מנוחה קצרה לנפש ולמכונה מסתובבים ועושים את הכביש שוב פעם רק הפעם בירידה. הכביש מתאפיין בתנועה מאוד דלילה, אפסית כמעט במידה ואין מטיילים.
אזהרה: הכבישים בכתבה הינם כבישים ציבוריים לכן יש לרכוב בשיקול דעת ובזהירות. הכביש אינו מסלול מירוצים, לכן מי שאין לו שליטה עצמית ויכולת ריסון עדיף שלא יפקוד את הכבישים האלו ולא ייצא לטיולי רכיבה, הן בשבילו והן בשביל שאר משתמשי הכביש. רכבו בזהירות.