לאחר הכתבה הראשונה על כבישי הרכיבה המהנים והמאתגרים בישראל אנחנו עוזבים את הדרום המדברי ועולים אל הירוק בהרי ירושלים וצפון הארץ. גם כאן נפגוש כבישים מדהימים עם המון פניות ועיקולים שונים ומגוונים וכמובן נופים מדהימים וירוקים.
כביש אלון (כביש 458)

כביש אלון לטעמנו הוא מתמודד חזק מאוד על הכביש המהנה בארץ. הכביש מתחיל בצומת כפר אדומים על כביש מספר 1, קצת אחרי מעלה אדומים לכיוון ים המלח. הכביש הוא חלק מתוכנית אלון שהגה יגאל אלון וכוונתה הייתה לעצב גבולות קבע למדינת ישראל תוך סיפוח בקעת הירדן. אורכו הכולל של הכביש הוא 87 ק"מ אך מטעמי בטחון אנחנו נעשה רק את 14 הקילומטרים הראשונים, עד ההצטלבות עם כביש 457, שם נסתובב ונעשה את כל הכביש בחזרה.
הכביש כאמור נמצא בשטחים, אומנם אין כל בעיה לנוע בו ברוב ימות השנה אך מומלץ להמנע מלנסוע בו בימים של מתיחות. הכביש עצמו עבר סלילה מחדש ברובו לכן איכות האספלט טובה מאוד, יש מספר קטעים מעט חלקים לכן יש צורך במשנה זהירות. הכביש מחזיק בארסנל גדול מאוד של פניות מכל הסוגים ולא מעט שינויי גובה. כל זה מלווה בנוף יפהיפה על הרי יהודה. לשלילה נציין כי ישנם קטעים מעט חלקים ומפתיעים בכביש, כמו כן ישנן מספר פניות עיוורות עם שדה ראיה מאוד מצומצם.
כביש נס הרים אשתאול (כבישים 395,386, 3866)
כמעט כל חובב רכיבה שמע ומכיר את מה שמכונה כבישי נס הרים, אם אתם נמנים על אלו אז קרוב לוודאי מדגדג לכם בין האצבעות למשמע המילים נס הרים. הקטע שבחרנו לעשות הוא כנראה המפורסם ביותר, הוא מתחיל בצומת אשתאול על כביש 38 ליד הישוב אשתאול ועולה מעלה אל ההר בכביש 395 עד לצומת כרם בה פונים ימינה לכביש 386 וממשיכים עד לצומת נס הרים, בצומת פונים שוב ימינה לכביש 3866 ויורדים לכיוון בית שמש, שם מסתיים הקטע המדהים הזה.
הכביש מלווה בנופים ירוקים ומדהימים על הרי ירושלים וכל זה כחצי שעה נסיעה ממרכז הארץ. אורך הקטע כ-40 ק"מ והוא מכיל מגוון עצום של פניות עם אספלט טוב למדי. התנועה בכביש ערה יחסית, במיוחד בסופי השבוע שלא מעט מטיילים והרבה רוכבי אופניים פוקדים את האזור. רוב הכביש צר יחסית ונטול שוליים, קטע קטן בתחילת הכביש מכיוון אשתאול ממש צר ויש לרכוב שם בזהירות רבה על מנת לא לגרד את ההר או את הרכב שבא ממול.
כביש מעלה נורית עד מעלה מירב (כביש 667)

הכביש מתחיל בהצטלבות עם כביש 675 לא רחוק מהישוב יזרעאל ועולה להרי גלבוע, בסופו של הכביש יורדים את מעלה מירב ומתמזגים עם כביש 90 בעמק בית שאן. בהתחלה הכביש מאוד צפוף וצר והאספלט במצב לא מזהיר, בהמשך הכביש נהיה רחב יותר ואיתו גם האספלט משתפר. גם כאן פגשנו המון פניות מכל הסוגים ונהננו מכל רגע, הן מהכביש והן מהנופים המדהימים שנשקפים ממנו על העמקים מסביב. לאורך הכביש אין כמעט תנועה מה שמאפשר למתוח מעט את הגבולות, כמובן תמיד בגבול ההגיון. בתחילתו של הכביש, כמו שציינו, האספלט לא במצב מזהיר, הכביש צר וכמעט ללא מרווחי בטחון לכן יש לרכוב בזהירות, במיוחד כאשר אתם לא רואים מה ומי מגיע מולכם. לאורך הכביש יש מספר מקומות בהם ניתן לעצור ולהנות מהנוף המדהים הנשקף מההרים.
טיפ: כביש מעלה גלבוע (6666)
אם כבר הגענו עד הלום למה לא לעשות עוד כביש מעניין בסביבה? זה בדיוק מה שחשבנו לעצמינו וירדנו את מעלה גלבוע רק בשביל לעשות פרסה ולעלות בחזרה אל כביש 667 ממנו באנו. הכביש בעל אספלט טוב, הרבה פניות, נוף יפהיפה ותנועה דלילה.
כביש חמת גדר – מבוא חמה (כביש 98)

כביש העולה מצומת חמת גדר אל הרמה הוא ללא ספק אחד הכבישים הטכניים שיצא לנו לפקוד, העיקולים יחד עם שינויי גובה פשוט מטורפים, הפניות רבות ומגוונות וכל זה עם מרווח קטן מאוד לטעויות יחד עם תהום שלא היינו רוצים להכיר מקרוב.
לאחרונה הכביש נסלל שוב לכן האספלט מעולה, הפניות כמו שציינו מטורפות לחלוטין לפעמים, שינויי הגובה רבים, וכל זה עם נוף יפהיפה לכיוון שכנינו הירדנים. בצד השלילי נציין שהכביש פשוט מסוכן, חלק מהפניות עיוורות ומאוד הדוקות, בנוסף לזה השוליים לא קיימים לכן ואין מרווחי בטחון. מומלץ להגיע על אופנוע עם מנוע חזק עקב העליה המאוד תלולה והפניות ההדוקות, בירידה לעומת זאת תצטרכו בלמים חזקים ועמידים.
כביש הצפון (כביש 899)

כביש 899 מתחיל בצומת כ"ח על כביש 90 לכיוון קריית שמונה ועובר לרוחב כל הצפון עד לצומת חניתה בכניסה ליישוב שלומי. באמצע הכביש יש קטע רכיבה מדהים נוסף, עליו נרחיב בהמשך.
כביש הצפון ברובו מהיר מאוד לכן יש כאן עדיפות לאופנועים חזקים, האספלט סלול היטב אבל רועש (אל תבהלו זה לא תקר או תקלה באופנוע) והפניות כרגיל בכבישים שלנו מגוונות ורבות, רובן מהירות כפי שציינו אך יש מספר פניות ראש סיכה איטיות. הנוף בצדו האחד של הכביש אל הגליל מדהים ויפה וההרגשה שנוסעים פשוט באירופה, בצדו השני תמצאו את הגבול עם השכנים מלבנון.
כביש בירנית – אלקוש (8944)
כביש היורד מכביש 899 לכיוון הישוב אלקוש מחביא בתוכו קטע רכיבה מדהים, אורך הקטע הוא כשבעה קילומטרים עד לכיכר צמוד לאלקוש, שם מסתובבים וחוזרים חזרה לכביש הצפון. הכביש בעל מגוון פניות מהירות יחסית המעניקות הנאה צרופה. האספלט סביר והתנועה בכביש דלילה.
במידה ומגיעים אל כביש הצפון בשעות לא שגרתיות כאשר כולם עדיין ישנים שווה לעלות לכיוון מערת קשת, קודם כל הכביש המוביל אליה מדהים בעל מגוון פניות ראש סיכה בזוויות מטורפות, למעלה בסיום המעולה הנוף שנשקף מההר מדהים וכל הצפון פשוט פרוס על כף ידכם, מהים התיכון ועד לכנרת והרמה.
אזהרה:
הכבישים בפוסט הינם כבישים ציבוריים לכן יש לרכוב בשיקול דעת ובזהירות. הכביש אינו מסלול מירוצים, לכן מי שאין לו שליטה עצמית ויכולת ריסון עדיף שלא יפקוד את הכבישים האלו ולא ייצא לטיולי רכיבה, הן בשבילו והן בשביל שאר משתמשי הכביש. רכבו בזהירות.